Tuesday, February 22, 2011



Saat ini..aku di sini..dilanda ujian olehmu lagi..aritu farzana..kita aku pula..dengan kerja di ofis yang cukup berlambak hari ni sebutharga akan ditutup maka lepas ni bertambah bertimbun la kerja aku di ofis..namun aku sedar ujian itu tanda kasih sayang Allah padaku..bagi menguji tahap keimanan ku..walaupun pahit dah perit aku perlu tabah dan redha dengan semua ini..

"Inna lillahi wa inna ilahi raji'un (Sesungguhnya kami milik Allah dan kepadanyalah kami kembali).."Ya Allah,berilah aku ganjaran dari musibah yang menimpaku, dan gantikan bagiku sesuatu yang lebih baik darinya"..


Bait lagu dari Mestica - Rahmat Ujian untuk pemangkin dan penguat semangatku dan rakan-rakan yang turut diuji oleh Allah..semoga Allah sentiasa bersama kita dan memberi kita petunjuk akan jalan keluar atas musibah yang melanda kita..


Segala takdir
Terimalah dengan hati terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

c/o
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi


post signature

0 comments:

Post a Comment