Thursday, October 28, 2010

Nasyid..Oh..Nasyid..

Banner Festival Lagu-Lagu Dakwah..


Hari ni kementerian buat Festival Lagu-Lagu Dakwah..seronok sejak join this kementerian banyak program-program keagamaan yang dianjurkan rasa bersyukur diberi peluang oleh allah berkhidmat bawah kementerian ini..

Festival Lagu-lagu Dakwah kali ni disertai oleh 5 kumpulan dari jabatan-jabatan bawah kementerian. Jabatan aku awal2 dah kena tolak masa pusingan pemilihan, so tak dapat le bagi sokongan.

Kumpulan Hijjaz..


Artis jemputan kali ni Kumpulan Nasyid Hijjaz..hehehe, 1st time tengok diaorg secara live..memang seronok dengar nasyid diaorg secara live..memang sedap..subhanaallah..

Pasal festival lagu-lagu dakwah ni teringat zaman aku sekolah rendah dan sekolah menengah dulu, aku memang suka join nasyid..kalu ada majlis sambutan maal hijrah atau apa sahaja sambutan keagaaman mesti join..rindu rasanya pada saat2 tu..aritu diaorg ada gak emel ajak join..tapi bila dah keje masa agak terhad dan banyak tuntutan keje yang perlu diberi komitmen..jadi tugas la yang perlu diutamakan sebab tu la mata pencarian kita kan..

Lagu nasyid favourite aku yang terkini ialah nanyian Maher Zain..lagu2 dalam album dia sangat menyentuh hati..rasa tenang dan lapang bila dengar bait2 lagunya..paling aku suka lagu Insyaallah, Always be There dan Thank You Allah

Korang pernah join nasyid ke?Lagu nasyid favourite korang ape?



Antara kumpulan nasyid yang bertanding..


post signature

1 comments:

chocolatePink said... ~~ Balas Komen ini ~~

layan............

Post a Comment