Monday, May 18, 2009

genap 4 tahun di sini..

khamis lepas 14/5/2009 genap le hampir 4 tahun aku menjejakkan kaki ke negeri sabah di bawah bayu ini..dah pada 16/5/2009 jugak genap le 4 tahun aku memegang jawatan PPTM di UiTM Sabah..rase begitu cepat masa berlalu..

ingat lagi masa mula2 menjejakkan kaki ke negeri ini seorang diri.. seribu satu persolan bermain di fikiran..mane nak duduk? camne nak survive sorang2 kat sini? dekat 3 bulan jugak aku ambil masa utk menyesuaikan keadaan..

takkan ku lupa jasa kak asnida dan mazli..yang telah menumpangkan aku hampir sebulan lebih kat umah diaorg..belanja makan..tolong same2 carikan umah..jasa mu akan ku ingat selamanye..tak sangka boleh jumpa org satu kg kat seberang laut china selatan ni..cuma aku doakan semoga kebahagian dan kegembiraan akan menyelubungi kehidupan mazli, kak asnida dan anak2 diaorg..

kehidupan aku pun dah banyak berubah..mula2 dulu rase berat hati sangat nak datang ke sabah..yelah kena tinggalkan my lovely family..sedih sangat sebab tak pernah berpisah jauh dengan mereka..4 tahun dulu aku datang sabah seorang diri...walaupun berat hati meninggalkan family di putrjaya ku kuatkan semangat ini demi masa depan yang lebih menjamin(walaupun keje guna diploma aje)..dan inila rupanye takdirku..di negeri inilah aku bertemu dengan mylovely hubby..mula2 jual mahal tak layan pun dia..hehehe.. last2 tangkap cintan jugak..hehehe..itula jodoh namenye yelah, kami belajar di uitm pada tahun yang sama tapi tak pernah jumpa pun..kat sabah ni baru kami jumpa punye le jauh..dulu masa mula2 nak ke sabah aku pernah tertanya???..apakah rahsia yang tersembunyi menyebabkan aku kena pergi sampai jauh begini..???sekarang semua telah terjawab..

kini sudah 4 tahun aku di sini..aku tak keseorangan lagi..dah ade my lovely hubby and my lovely princess..aku tak harap utk terus tinggal lame di sini..ingin ku pulang ke semenanjung..tak biasa bah kata org sabah..hehehe..jiwa aku bukan di sini..lagipun aku ingin menimba pengalaman dan berbakti di tempat lain pula..semoga ada rezeki utk kami sekeluarga berhijrah semula ke semenanjung..aminnn...

1 comments:

Shakila Hashim said... ~~ Balas Komen ini ~~

amin..moga akk dpt bik cni...kite fhm duduk diperantauan

Post a Comment