Tuesday, May 11, 2010

Bengkel Last Days..

Ketika di FRIM dan Rimba Herba Perlis...

Hari ni last day aku kat perlis..hari ni program kami melawat2 je..kami melawat ke FRIM..tengok pusat penyelidikan pokok jati..kat mata ayer..

Kemudian kami ke rimba herba perlis..emm, best siap diaorg jamu kami makan pulut dan harum manis..buah paling famous kat Perlis ni..yummy memang sedap..

Pulut dan Harummanis...

Then, kami jalan2 dalam rimba herba tu..banyak pokok herba kat sane..dan tak sangka pokok2 hiasan kat umah pun ade banyak kegunaan contoh pokok lidah jin kuning sesuai untuk demam kuning..ada bermacam2 jenis pokok la..kami dijamukan dengan teh misai kucing..sedap..siap dapat survenior sebotol misau kucing setiap sorang..

Herba-herba di Taman Herba...

Kat tempat ni ada chalet..so, sape2 yang berminat nak menginap boleh la..tempat sangat nyaman dan tenteram..ade pondok rendam kaki lagi..

Then, kami singgah lunch kat warung pokok sawa..disajikan dengan masakan kampung seperti..ulam-ulam, ikan keli bakar dan goreng..ayam goreng, sayur turi masak lemak dan ikan kari..memang sedap..makan sampai licin..hahaha..so, sape2 mai perlis jangan lupa gak singgah gerenti puas hati..

lepas makan kami ke hotel utk check out..then, singgah ke stesen RTK kat UiTM Perlis..1st time aku ke sane..masa keje ngan Uitm dulu pun tak pernah sampai sane..kami melawat stesen RTK..yang khabarnye..dah berkali2 kena sambar petir..disebabkan pokok besar yang berdekatan ngan kawasan tu..

Stesen RTK DI UiTM Arau Perlis...

Then, kami bergerak ke airport..pas check in dapat lak annoucement flight delayed..konon ade masalah..flight aku patut jam 5.40 petang..alih2 jam 7.45 baru gerak meninggalkan perlis indera kayangan..konon flight dari kl ade teknikal problem tak dapat mendarat ke lcct..tukar destinasi ke subang..then, diaorg hantar flight lain utk bawak diaorg ke alor star..dah flight itula yang bawak kami ke lcct..airasia oh airasia tak abis2 ngan delayed dia..memang famous ngan delayed2 ni..