Saturday, October 10, 2009

standby until 3.00 a.m


jumaat ni aku kena standby sebab MAMPU buat PCN Overhaul untuk pejabat di 4G3 Presint 4, terpaksa le menstay back kan diri coz one of my staf back to village for weeding ceremony..sian pulak kalu biar sapuan stay back sorang..

lepas kul 5.00 ambik zana kat nursery dia..then, hantar ke umah..sempat le aku siap2 kan diri..nangis gak zana masa aku babai dia nak ke ofis semula tu..then, bila aku cakap umi keje..dia diam..dia paham..sayang anak umi..

sampai kat ofis dalam area 6.00 lebih..lepak2 kat ofis dulu..pas solat maghrib dan makan nasi tomato tapau masa jamuan BTM siang tadi..terus aku ngan sapuan join org2 NRE kat Menara..masa sampai diaorg pun dok makan2..around 8.00 p.m baru diaorg start kerja..

then, sempat le aku borak ngan Shahrul Rizal..ex-classmate aku..aritu dah perasan dia masa 1st meeting ngan pihak MAMPU..tapi that time aku rushing sebab nak back to my training class so tak sempat le nak tegur dia..

tak sangka 5 tahun dan shah keje kat Sapura..start from beginner as technician..and now he is the network engineer..lari le dari ISE ke networking..so far ok le..

proses testing server dah boleh dibuat around 12.00 a.m dalam ngantuk2 buat jugak le testing..then, tengah2 buat testing nampak ina lalu..eh, tak sangka ina pun standby jugak...yelah nak testing server2 aplikasi diaorg..best betul ramai org Nre yang standby..even SA diaorg lak tu..cam kami di JAS ni cuma berdua aje yang stand by..cedih nye..

then, dalam kul 3.00 lebih after test semua serve ok, dan test client kat level 3 pun dah ok..aku ngan sapuan decide utk balik..sapuan akan come tomorrow for double check..

tq, to sapuan susah payah dia iring aku sampai le dekat lif umah..susah2 aje..emm, sampai umah..tukar2 baju then, join zana tido..kata nenek masa zana baru2 tido dia bangun2 jugak kejap tengok kat sebelah umi dah balik ke belum..pastu dia tido balik..sian anak umi..sedih je umi dengar..



post signature

0 comments:

Post a Comment