Friday, November 20, 2009

Bored



my situation now is very bored, hari ni dah 4 hari my boss tak masuk..dia ada outstation ke Kedah, Pelis, dan Penang..emm, boring nye bila bos tak ada..bos tak ada maknanya tak ada le keje..kalu bos ada kekadang dia akan panggil untuk buat small discussion ke..so, ade le keje aku skit..

emm, sedar tak sedar dah 4 bulan aku kat sini..bulan depan dah masuk 5 bulan..rase cam baru je lagi aku masuk dalam kerajaan ni..environment keje kat sini berbeza ngan masa kerja kat UiTM..tak busy macam kat sana..dah tak ade le dok buat keje2 yang bukan dalam bidang IT..emm, ape pun rindu gak ngan suasana kat UiTM yelah sana keje sentiasa busy dari pagi sampai balik..kekadang terpaksa bawak balik sebab nak kejar presentation..kat sini keje kurang..lebih pada monitor aje..kekadang aje ade meeting..kalu tak dok mengadap pc je..bukan ade keje pun..mau surfing2..aku pun naik boring sampai tak tau ape lagi yang nak disurfing..

tapi yang best dah baru 4 bulan aku kat sini..dah macam2 training pasal IT aku pergi..tiap mg ade je technology update yang kena hadir..emm, best ar dapat new knowledge and get new friends..ape2 pun aku bersyukur dengan rezeki dari Allah ini..muhasabah diri lagi2 sempena hari jumaat ini..

Inilah kata-kata hikmah yang sentiasa aku pegang..:
"JIKA TAK DAPAT APA YANG KITA SUKA, BERLAJARLAH MENYUKAI APA YANG KITA DAPAT!..DAN BERSYUKURLAH DENGAN APA YANG KITA ADA"


post signature

0 comments:

Post a Comment